МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕР
ім.Івана Пулюя
Кафедра інформатики
та математичного моделювання
Курсова робота
З курсу «Алгоритмічні мови і програмне забезпечення»
Варіант №5
Зміст
Розділ 1. Різновидності структур алгоритмів.
Обчислення скінченної суми і добутку. Алгоритм табулювання функції.…………………………………………………………………………...2
Розділ 2. Програмування на Паскалі………………………………………….
2.1 Задача 1. Обробка одновимірного масиву……………………………...
Умова задачі;…………………………………………………………….
Схема алгоритму;………………………………………………………..
Текст програми;………………………………………………………....
Результати контрольних розрахунків;………………………………....
2.2 Задача 2. Табулювання функції………………………………………..
Умова задачі;…………………………………………………………….
Схема алгоритму;………………………………………………………..
Текст програми;…………………………………………………………
Результати контрольних розрахунків;………………………………....
Розділ 3.Робота в табличному процесорі Excel……………………………...
3.1. Задача 1. Побудувати електронну таблицю розрахунку задачі 1……
3.2. Задача 2.
Побудова електронної таблиці табулювання функції;……………...
Побудова графіка функції на задому інтервалі;……………………....
Висновки……………………………………………………………………..
Перелік використаної літератури…………………………………………..
Розділ 1. Різновидності структур алгоритмів.
Обчислення скінченної суми і добутку. Алгоритм табулювання функції
Алгоритм – це послідовність точно визначених дій, що однозначно призводять до вирішення поставленого завдання. Термін "алгоритм" походить від імені узбекського математика Аль Хорезмі, який у IX сторіччі розробив правила арифметичних дій над числами у десятковій системі числення.
Процес алгоритмізації передує процесу програмування. Навіть ще не маючи досвіду в створенні алгоритмів, ми інтуїтивно розуміємо, що вони розрізняються за своєю структурою. Так є алгоритми, що виконуються за будь-яких обставин. Але таке трапляється нечасто, тому що людина завжди коригує свої плани в залежності від оточуючих умов і тому виникає ситуація "якщо трапиться...", "якщо зустрінуся...", "якщо встигну..." тощо. А іноді ми змушені повторювати якийсь процес кілька разів, доки не отримаємо бажаного результату. Найчастіше ж ми і умови враховуємо, і повторюємо щось. Ось так і виникають різні типи алгоритмів.Всього існують чотири базових структури алгоритмів:
лінійні;
розгалужені;
циклічні;
змішані.
Найпростіша в написанні та виконанні перша з цих структур - лінійна. До неї відносяться алгоритми, що складаються лише з простих команд. Які ж команди можна назвати простими? Простими з точки зору комп'ютера являються ті команди, що виконуються виконавцем безумовно, тобто після першої команди виконується друга, потім третя і т.д.Загальний вигляд лінійного алгоритму, поданий мовою блок-схем, наступний:
Лінійний алгоритм — алгоритм, у якому використовується тільки структура «слідування». На відміну від людини виконавець "комп'ютер" не може відмовитися від виконання команди, він не може подібно недбалому учню сказати "не хочу", "не можу", " в мене болить голова і поганий настрій". Команда, записана в алгоритмі, повинна бути виконаною, тому, якщо знехтувати суто людськими якостями ("не хочу", "не можу" і т.д.), лінійним можна назвати алгоритм ранкового збирання .
проснутися;
зробити ранковий туалет;
одягнутися;
поснідати;
зібрати речі;
одягнути верхній одяг;
вийти.
Та, навіть, в такому простому алгоритмі в зразу ж знайдете недоліки. А що робити, якщо я себе погано почуваю (захворів), а якщо я вже зібрав речі ввечері, а якщо я не встиг напередодні вивчити всі уроки і мені необхідно щось повторити, а що значить одягнути верхній одяг (він залежить від пори року, погоди тощо). Якщо ж спробувати прослідкувати за вашою поведінкою на протязі дня, то з'ясується, що майже ніколи ви не дієте за лінійним алгоритмом. Весь час ви аналізуєте ситуацію, змінюєте свою поведінку та свої плани, пристосовуєтесь до обставин. Тому набагато частіше зустрічається другий тип алгоритму - розгалужений. Цей алгоритм обов'язково містить в со...